چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 30 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
معرفی تکنولوژی یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۵۸:۰۲

روباتی که قادر به کاوش در اعماق آب است!

باشگاه خبری فراساحل: محققین اروپایی روباتی را طراحی کرده‌اند که قادر به کاوش در اعماق آب است. نام این روبات جالب  BlueROV۲ است و برای کاوش در اعماق آب و دیدن دنیای پر رمز و راز دریا استفاده می‌شود. شکل ظاهری BlueROV۲ شبیه به یک مکعب است که با داشتن ۶ موتور رانشگر می‌تواند در زیر آب به راحتی مانور دهد. از ویژگی این روبات رفتن تا عمق ۱۰۰ متری آب است که می‌توان از آن به عنوان یک ویژگی قابل توجه در BlueROV۲ یاد کرد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مارین نیوز، این روبات دارای کابل بسیار بلندی است که یک سر کابل به بدنه روبات نصب می شود و سر دیگر کابل را می‌توان به لپ تاپ یا تبلت متصل کرد تا تصاویر ارسالی را با وضوح بالا مشاهده کرد.


همچنین با نصب اپلیکیشن مخصوص این روبات با نام QGroundControl می‌توان هدایت آن را از طریق لپ تاپ یا تبلت به عهده گرفت. از ویژگی دیگر BlueROV۲ داشتن سامانه کنترل خودران است که قادر است به صورت مستقل در اعماق آب گشت زنی کند. در قسمت بالای این روبات لامپ‌های LED نصب شده که قسمت‌های تاریک در اعماق آب را روشن می‌کند تا تصویر برداری به خوبی انجام گیرد. قابلیت دوربین این روبات اچ دی و ۱۰۸۰p/۳۰  فریم بر ثانیه است.



  کد خبر : 1912
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :